אסף שילה, עו"ד

 
 

 

העקרון המנחה

התפיסה שלי היא שתביעה משפטית אינה מטרה בפני עצמה. היא כלי להשגת מטרות. לכן, יש לעשות שימוש חכם וזהיר בכלי זה, כך שיתאים למטרה אותה מבקש הלקוח להשיג.

הסיפור הבא מלמד כיצד ניתן להגיע לתוצאה טובה עבור הלקוח מבלי "לרוץ" ולהגיש תביעה בבית המשפט:

פנה אלי לקוח וביקש ממני להגיש תביעה כספית נגד חברה. הוא טען, כי אותה חברה עשתה שימוש בתמונתו ללא רשותו. ללקוח לא נגרם נזק, כך שבמצב דברים זה הגשת תביעה כספית עשויה היתה להביא לתוצאה כספית מוגבלת עבורו. תביעה להסרת התמונה, לעומת זאת, עתידה היתה לגרום הכבדה משמעותית לאותה חברה, מאחר שהדבר יצריך ממנה החלפתם של אלפי פרוספקטים בהם עשתה שימוש באותה תמונה. ניהול מו"מ עם אותה חברה אודות הפיצוי המגיע עבור השימוש בתמונה, הביא לקבלת פיצוי גבוה יותר מאשר זה שהיה מושג באמצעות תביעה כספית בבית המשפט.


ההליך

השלב הראשון עם קבלת פנייתו של הלקוח היא בירור צרכיו: מדוע פנה, מה הוא מתכוון להשיג בעקבות פנייתו ומהן הראיות והטענות שיש בידיו.

השלב הבא מוקדש ללימוד הראיות והמצב המשפטי על ידי.

לאחר מכן מוכן יחד עם הלקוח מתווה פעולה: מהם התרחישים האפשריים, מהם היתרונות והחסרונות של כל פעולה אפשרית, ומהם הצעדים אותם כדאי לנקוט.

מילת המפתח היא: תכנון. ספונטאניות הינה תכונה מבורכת, אולם לא כאשר מנוהל סכסוך.

 

 

צרו קשר
טל: 054-7372987;
 e-mail: assaf@assaf-shiloh.co.il

לייבסיטי - בניית אתרים